Top 10 csapat

Pos Team Pl SD Pts
1. Csornai SE 0 0
2. Jánossomorjai SE 0 0
3. Abda 0 0
4. Lébény SE 0 0
5. Carbodent Vitnyéd SE 0 0
6. Gyirmót FC 0 0
7. Üstökös FC Bácsa 0 0
8. Győrszentiván SE 0 0
9. ETO Akadémia 0 0
10. DAC Nádorváros 1912 0 0

Az évi összevont hajós országos bajnoksággal párhuzamosan megrendezték a szocialista országok hajómodellezőinek felkészítő versenyét is. Hogy az olvasónak fogalma legyen e monstre rendezvényről, jelen voltak Bulgária, Csehszlovákia, NDK, Lengyelország, Szovjetunió versenyzői mellett a magyar válogatott, a 19 megye, valamint Budapest legjobbjai is! Nagykani-zsa, valamint a megye sportszerető vezetői, aktivistái nem ismertek lehetetlent! Egy szó, mint száz: felejthetetlen verseny volt. A nemzetközi vetélkedőben egyedül Ábrahám József végzett az első helyen, az ő eredménye adott biztatást a közelgő kijevi EB-vel kapcsolatban.

...

Egy történelmi visszatekintés - több minden mellett - arra sem igen alkalmas, hogy egy csapat külföldi világversenyre utazásának részleteit taglalja. Pedig jó volna, ha egyszer valaki fehéren-feketén bizonyítaná nem mindegy, miként érkezik egy nagy versenyre az amúgy is rajtlázban égő sportoló. A kijevi hajós Európa-bajnokságra például autóbusszal utazott a csapat. Egy ilyen útra sokan befizetnének az IBUSZ-nál magán alapon is. Valóban csodálatos volt az út, de két éjszakát és egy nappalt "rázkódni" úgy, hogy amikor "bezuhantunk" Ukrajna fővárosába, már mindenki minket keresett, mert lassan vége volt a modellek műszaki átvételének és sokan már öltözködtek az ünnepélyes megnyitóra... Ezek után alig-alig volt idő az akkumulátorok töltésére, a tréning-startokra. Egyszóval kizárt dolog, hogy egy-egy ilyen "megtakarított" napon múlana a költségvetési egyensúly.

Mindezek ellenére egy csodálatos Európa-bajnokságon vettünk részt. Napról napra 40-50 ezer ember szorongott a starthelyek körül! Hajdan volt, nagy futballmérkőzések hangulata uralkodott a pályák környékén.

lgy még értékesebb volt az F3-V kategória felnőtt versenye. A bolgár V. Jordanov és Ábrahám Gabi csatáját igazi csemegeként várta a közönség. És amikor mindennek vége lett, kiderült, hogy hajszálra együtt állnak pontban és időben is. Nosza, futkosott a zsűri föl-alá, mit is kell ilyenkor csinálni? A szabályzat gondolt e "fehér holló" esetre is: mindkét versenyzőnek újból teljesítenie kell a pályát, ellenkező irányban... Megkérdeztem Ábrahám Gabit, edzésen gyakorolta-e már az ellenkező irányú pályát? (Ez olyan, mintha egy jobbkezes embernek egyik pillanatról a másikra bal kézzel kellene írnia.)

- Nem én, válaszolt Gabi, majd némi töprengés után hozzátette, de kötve hiszem, hogy Jordanov ezzel töltötte volna a szabad idejét.

A többi már történelem. A sorsolás úgy hozta, hogy Ábrahám Gábor kezdett és második kísérletére 43 mp-cel egy hibátlan pályát produkált! Ilyen kiélezett helyzetben, ilyen produkcióra csak egy világklasszis képes. A bolgár fiúról az a hír járta a hajósok világában, hogy nincsenek idegei. Nos, voltak... llyen szituációban egy hibátlan pálya őt is sokkolta. Első kísérlete úgy végződött, hogy nem tudott kijönni a kapun. A másodiknál már ugyan kinek ne remegne a keze? Jordanov még a fél pályát sem érte el, amikor bóját érintett, a versenyt feladta, és nem akadt ember, aki meg tudta volna vigasztalni.

Ábrahám József bronzérmes lett, így apa és fia együtt állhatott a dobogóra. Az F3-V ifi futamaiban a kis Bertók István mutogatta oroszlánkörmeit, hiszen a nagyon szép 5. helyen végzett. Körpályás hajósainknak nem ment, csupán Horváth István 5. helye volt némi vigasz. Önjáró hajósaink közül EH-ban. Bottlik Endre egy nagyon szép ezüstéremmel gazdagította a magyar csapat eredményeit, és ugyanezt tette a 2,5 ccm RC sebességi kategória ifi futamaiban Balogh Imre is. Magyar csapat szerepelt már eredményesebben is motoros hajó EB-n, de Ábrahám Gábor győzelmének nagyon örültünk.

(Forrás: A Magyar Modellezés Története)

Támogatóink & Partnereink